Betreft:
Circa 47,5 m2 exclusieve kantoorruimte verdeeld over twee kamers op de 1de verdieping in het karakteristieke monumentale kantoorgebouw gelegen in het Historische Scheepvaartkwartier aan de Van Vollenhovenstraat 7 (3016 BE) te Rotterdam. De kantoorruimte is van hoog afgewerkt niveau en compleet met een hard houten parketvloer, functionerende (gas) openhaard, plafondafwerking en representatieve gordijnen. De werkkamer aan de achterzijde kan in overleg met Verhuurder opgeleverd worden met een zelfstandige pantry. Het monumentale gebouw ligt nabij het Westelijk Handelsterrein en direct naast het onlangs gerenoveerde Van Vollenhovenkwartier.
Locatie:
Het pand is centraal gelegen aan de rand van het centrum in het historische Scheepvaartkwartier. Het Scheepvaartkwartier geldt als een van de meest prominente en attractieve locaties voor de zakelijke dienstverlening. In de kern van dit historische deel van Rotterdam is de prachtige Veerhaven alsmede het Rotterdamse “Het Park” gelegen. Op loopafstand bevinden zich allerlei goede en bekende restaurants en (grand)cafés zoals de Ballentent, Loos, Zeezout, Huson, Parkheuvel**, Dewi Sri, The Harbour Club, en The Meatclub, Fugu, La Pizza, en bakkerij Bussing.
Bereikbaarheid:
Zowel met de auto als met het openbaar vervoer (bus tram - lijn 7, 8, 20, 23, 25 en metro - Leuvehaven) is het Scheepvaartkwartier uitstekend bereikbaar. De ring en rijkswegen rondom Rotterdam zijn goed te bereiken via de Scheepstimmermanslaan of de Parkhaven naar de Maasboulevard, de Maastunnel en de Erasmusbrug. Tevens stopt de watertaxi recht voor deur in de Veerhaven. Hiermee bereikt u binnen 2 minuten de Kop van Zuid en liggen ook restaurants zoals Hotel New York binnen handbereik.
Oppervlakte:
1e verdieping ca. 47,5 m2 kantoorruimte
Parkeren:
In de directe omgeving kan tegen betaling langs de openbare weg worden geparkeerd, anders middels parkeervergunning. Tevens is er de mogelijkheid om te kunnen parkeren in de naastgelegen parkeergarage onder het Van Vollenhovenkwartier.
Kenmerken & voorzieningen:
Het object zal worden opgeleverd in de huidige staat en is onder meer voorzien van:
- Pantry (in overleg);
- Toiletgroep (gedeeld);
- Verwarming middels radiatoren;
- Hard houten parketvloer;
- Representatieve gordijnen;
- Plafondafwerking;
- Functionerende (gas) openhaard;
- Airco splitunit (achterste kamer);
- Te openen ramen;
- Toegangscontrolesysteem;
- Alarminstallatie;
- Wandkabelgoten voorzien van databekabeling.
Huisvestingskosten:
Verhuurder brengt éénmalig verhuiskosten in rekening voor Huurder voor onder andere:
- Signing (naambord entree);
- Invoer/verbinding intercominstallatie (logo + naam);
- Invoer alarmsysteem;
- Aanmeldingskosten melderkamer + passen.
Huurprijs:
1e verdieping: € 1.050,-- per maand.
Bovengenoemde bedragen zijn exclusief BTW en servicekosten.
Servicekosten:
De servicekosten bedragen € 35,-- per m2 per jaar (exclusief BTW) als voorschotbedrag voor leveringen en diensten met jaarlijkse nacalculatie.
Huurtermijn:
5 jaar + aansluitende verlengingsperioden van telkens 5 jaar.
Huurbetalingen:
Per kwartaal vooruit te voldoen.
Huurprijs indexering:
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijs index (CPI) reeks “CPI-Alle Huishoudens” Laag (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Omzetbelasting:
Verhuurder wenst te opteren voor BTW-belaste huur en verhuur. In geval huurder de BTW niet kan verrekenen zal de huurprijs in overleg met huurder worden verhoogd ter compensatie van de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid om te opteren voor BTW-belaste huur.
Huurgarantie:
Huurder dient een bankgarantie te stellen, dan wel een waarborgsom te voldoen ter grootte van een bruto kwartaalverplichting. Dit wil zeggen 3 maanden huur te vermeerderen met servicekosten en BTW over beiden.
Huurovereenkomst:
De huurovereenkomst wordt opgesteld conform het standaard ROZ-model kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW (versie januari 2015).
Aanvaarding:
In overleg.