Betreft
Het betreft een unieke zelfstandige kantoorvilla aan de Dorpsstraat 34 te Capelle aan den IJssel. Deze karakteristieke kantoorvilla omvat totaal circa 256 m2 kantoorruimte verdeeld over de begane grond en 1e verdieping.
De kantoorvilla is zowel intern als extern volledig gerenoveerd en beschikt onder andere over een uitgebreide keuken met inbouwapparatuur, houten vloer, airco-installatie, inbouwkasten en databekabeling. Met andere woorden, een instap-klaar kantoor waar zelfs het meubilair in overleg is over te nemen.
De kantoorruimte biedt een prachtig uitzicht over de Hollandsche IJssel en de Algerabrug/stormvloedkering. In het onderliggende souterrain is circa 51 m2 archiefruimte beschikbaar.
Oppervlakte/indeling
Begane grond: circa 170 m2 kantoorruimte.
Eerste verdieping: circa 85 m2 kantoorruime
Souterrain: circa 51 m2 archiefruimte
Mogelijk gecombineerd te huren met de aangrenzende kantoorruimte gelegen aan de Dorpsstraat 34 D ter grootte van ca. 200 m2 (VVO).
Parkeren
In overleg met verhuurder is het mogelijk meerdere auto’s te parkeren op eigen terrein, daarnaast is er voldoende parkeergelegenheid in de directe omgeving.
Locatie/bereikbaarheid
De ruimte is gelegen aan het begin van de Dorpsstraat te Capelle aan den IJssel. De Dorpsstraat kenmerkt zich door de veelal kleinschalige karakteristieke kantoorvilla’s en (dijk)woningen. In de nabije omgeving bevindt zich onder andere het met een Michelinster bekroonde restaurant “Perceel”.
De bereikbaarheid per auto is uitstekend, vanaf de nabijgelegen snelwegen A16 en A20 is de kantoorruimte gemakkelijk te bereiken. Bovendien ligt het op korte afstand van het centrum van Rotterdam.
De buslijnen 30, 31, 383 en 606 stoppen bij de nabij gelegen bushaltes. Met de bus is het metrostation de Terp in ca. 10 minuten te bereiken. Vanaf hier bestaat er een directe verbinding met het metro- en treinnetwerk van Rotterdam.
Opleveringsniveau
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat en is onder andere voorzien van:
- Intercominstallatie;
- Airconditioning;
- Toiletgroepen;
- Systeemplafonds inclusief verlichtingsarmaturen
- Verwarming middels radiatoren;
- Zonwering buitenzijde;
- Kabelgoten voorzien van elektrabekabeling en WCD’s;
- Pantry met inbouwapparatuur (o.a. wijnkoelkast)*;
- Houten vloer*;
- Databekabeling + patchkast*;
- Scheidingswanden*
- Maatwerk inbouwkasten*;
- Raambekleding binnenzijde*;
De inrichtingscomponenten die zijn aangeduid met een “*” en/of zijn overgenomen van een voorgaande huurder behoren expliciet niet tot het gehuurde. Onderhoud, reparatie en/of vervanging van deze zaken komt derhalve voor rekening en risico van huurder.
Meubilair
Het aanwezige meubilair kan (gedeeltelijk) tegen nader te bepalen condities van de voorgaande huurder worden overgenomen.
Parkeerplaatsen
Er zijn meerdere parkeerplaatsen beschikbaar, verdeeld over het voor- en achterterrein.
Huurprijs
Kantoorruimte: € 3.600,-- per maand exclusief BTW en servicekosten.
Parkeerplaatsen: € 600,-- per parkeerplek per jaar exclusief BTW en servicekosten.
Huurperiode
5 (vijf) jaar met verlengingsperiode(n) van telkens 5 jaar. Afwijkende huurperioden zijn bespreekbaar.
Huurbetalingen
Per maand/kwartaal vooruit te voldoen
Omzetbelasting
Het betreft een met BTW belaste verhuur.
Huurprijsindexering
Jaarlijks voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de consumentenprijsindex (CPI), reeks “CPI-Alle huishoudens – laag (2015=100).
Huurovereenkomst
Conform het standaard ROZ-model Kantoorruimte en overige bedrijfsruimte in de zin van 7:230 BW.
Waarborgsom/bankgarantie
Een waarborgsom of bankgarantie gelijk aan 3 maanden bruto huurverplichting (inclusief BTW en servicekosten).
Servicekosten
Een voorschotbedrag van € 35,-- per m2 per jaar exclusief BTW, ten behoeve van de navolgende leveringen en diensten:
- Warmte/gas- en waterverbruik inclusief leveringskosten en belastingen in het gehuurde en de gemeenschappelijke ruimten en installaties;
- Elektraverbruik inclusief leveringskosten en belastingen m.b.t. de gemeenschappelijke ruimten en (gebouw gebonden) installaties;*
- Onderhoud en periodieke keuring en/of inspectie van gemeenschappelijke (gebouw gebonden) installaties, zoals onder andere (niet limitatief) vuilwaterpomp, Cv-installatie, airco- installatie, brandblusapparatuur en luchtbehandelingskast;
- Vervanging verlichtingsarmaturen in gemeenschappelijke ruimten en voorzieningen;
- Huur, onderhoud en periodieke keuring van algemeen toegankelijke AED;
- Onderhoud van parkeerterrein en hekwerken;
- Onderhoud van buitengroenvoorziening;
- Gevelreiniging en graffitiverwijdering;
- Glasbewassing buitenzijde;
- Onderhoud van de buitenzonwering van het gehuurde;
- Rioolreinigingsservice;
- Vuilafvoer en ongediertebestrijding;
- Glasverzekering (buitenbeglazing);
- Belastingen en gebruikersheffingen (voor zover bij verhuurder in rekening gebracht);
- Andere voorzieningen en diensten die, naar oordeel van verhuurder, in het belang of op verzoek van huurder zijn getroffen of worden verleend;
- 5 % administratiekosten te vermeerderen met BTW.